دهانه های بسیار بزرگ تر

از مزیتهای مهم این سیستم بهره گیری از دهانه های بزرگ (با کاهش تعداد ستون ها) می باشد که دست معمار را در طراحی پلان باز می گذارد. همچنین امکان تغییرات در چیدمان اتاقها در طول سالیان بهره برداری از سازه را نیز به راحتی فراهم می آورد.

span
parking

افزایش تعداد پارکینگ ها

معمولا یکی از محدودیتها در ساختمانها کمبود پارکینگ مورد نیاز ساختمان نسبت به قواعد شهرسازی و شهرداریهاست در سقف های پیش تنیده با حذف ستون های میانی و ایجاد دهانه های بزرگ تر این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

سقف های نازک تر

در این سیستم ضخامت سقف کمتر می باشد که باعث افزایش ارتفاع مفید طبقه و یا افزایش تعداد طبقات برای یک ارتفاع مجاز ساختمان می شود. همچنین کاهش ضخامت سقف، صرفه جویی در هزینه تاسیسات و نازک کاری در ارتفاع را در پی دارد.

height



امکان ایجاد بازشوهای بسیار بزرگ

با توجه به عدم وجود تیرچه و همچنین امکان ستون گذاری نامنظم، این سیستم قابلیت اجرای بازشوهای بسیار بزرگ را دارد. نکته قابل توجه این جاست که با توجه به ماهیت سازه نیاز به وجود ستون در لبه های بازشوهای بزرگ نمی باشد.

امکان اجرای کنسول های بسیار بزرگ

در سیستم پیش تنیده هیچ گونه محدودیتی در طول کنسول نمی باشد و می توان ساختمان های خارق العاده ای با این مزیت اجرا نمود

Console
Time

کاهش زمان ساخت سازه

در سیستم پیش تنیده هیچ گونه محدودیتی در طول کنسول نمی باشد و می توان ساختمان های خارق العاده ای با این مزیت اجرا نمود

مقاوم بودن در بربر ترک خوردگی سطح ظاهری بتن

با کاهش ترک خوردگی سطح ظاهری بتن شرایط ایده آل برای ایجاد سطوح نمایان (Exposed Face) فراهم می شود. معمولا سطوح بتنی با گذشت زمان دچار ترک خوردگی می شوند که معماران را مجبور می کند از پوششهای گچ و خاک، گچ سفید، کناف و …  برای پوشاندن این ترکها استفاده کنند. در صورتیکه اگر سقف بتنی دچار ترک خوردگی نباشد یک پوشش رنگ ساده می تواند از هزینه پوشاندن سطح بتن جلوگیری کند.

ارائه تخصص و دانش فتی برتر در طراحی و اجرا

طراحی این نوع سازه نیاز به دانش فنی بیشتر نسبت به طرح بتنی معمولی داشته و تطابق آن با علم روز دنیا بیشتر است. همچنین بهره گیری از کادر فنی مجرب¬تر در اجرای این نوع سازه باعث ایجاد اطمینان خاطر در بهره بردار خواهد بود.